- Ahlan Wasahlan -

rss

Rabu, 24 Mac 2010

MTQ Daerah Keningau 2010

Majlis Tadarrus Al-Quran (MTQ) Peringkat Daerah Keningau telah berjaya dilaksanakan pada 23hb Mac 2010 / Selasa yang lalu. Sek. Keb. Penagatan - SKPK - telah menghantar 2 orang murid sebagai wakil Zon Pegalan dalam acara bercerita kisah-kisah Al-Quran.

Dalam acara tersebut anak-anak SKPK ini telah berjaya menonjolkan bakat dan kebolehan masing-masing dengan cemerlang. Adik Nurhijrahtul Aqilah Bt. Morinnus telah berjaya menjadi johan kategori perempuan dengan cerita - Kisah Habil dan Qabil - dengan persembahan yang memberangsangkan, sekaligus melayakkannya mewakili Daerah Keningau dalam MTQ Peringkat Bahagian Pedalaman yang akan diadakan di Daerah Tenom. Manakala adik Mohd. Ismat Afif B. Mohd Zali pula berjaya menduduki tempat yang ke-3 dengan tajuk cerita - Kisah Nabi Saleh As - yang disampaikan begitu baik. Para pemenang mendapat hadiah berupa medal dan sijil penghargaan.

Semoga dengan penyertaan sulung kedua-dua bakat cilik ini akan merangsang diri mereka untuk lebih terampil dan dapat menggarap potensi besar masing-masing. Diharapkan kejayaan seperti ini juga merangsang rakan-rakan sebaya yang lain untuk mengasah kemahiran personal sebagai pendua kepada kebolehan kurikulum.

Syabas & Tahniah dari guru-guru SKPK!!!

Adik Nurulhijrahtul Aqilah - sedang mempersembahkan ceritanya...

Adik Mohd Ismat Afif - mencuba yang terbaik...

Adik Nurulhijrahtul Aqilah (Johan) & Mohd Ismat Afif (ke-3) bersama medal masing-masing... Tahniah!!!

Johan bercerita kategori lelaki (tengah - wakil zon Bingkor) diapit oleh anak-anak cilik SKPK... tahun depan lawan lagi!

Menunggu giliran....

Bergambar bersama USR...

Mengabadikan kenangan bersama USR dan Ketua Panitia Pendidikan Islam....

*********
Mereka... terselit diantara yang ramai & sangat berpotensi.
Mereka kuntum-kuntum bebunga yang mekar.
Mereka bak permata yang terserlah.
Andai digilap dan diasuh dengan sebaiknya, mereka boleh...
*********

0 ulasan:


Catat Ulasan

 
"TEAM WORK" - Prestasi cemerlang komitmen kami.

Hari Guru ZP

Public Speaking ZP

Kem 1Malaysia

Bulan Kokurikulum 2009

Pengakap 2009

Hari Bertemu Pelanggan 2009