- Ahlan Wasahlan -

rss

Isnin, 27 Mei 2013

6 Guru Menjadi Pilihan Murid Sempena Majlis Hari Guru Peringkat SK. Penagatan, Keningau

6 guru penerima anugerah khas sempena
majlis hari guru 2013 SK. Penagatan. Tahniah..


Assalamualaikum & salam sejahtera.

Terbaru SK. Penagatan Keningau dengan dipengerusikan oleh Penolong Kanan Kokurikulum telah diadakan sambutan hari guru 2013 peringkat sekolah. Berbagai pengisian yang diadakan apabila sejak 15hb Mei dan 16 Mei 2013 diadakan pelbagai aktiviti yang melibatkan murid serta warga pendidik dan KTBM.

Acara-acara yang menarik ialah pertandingan sukaneka guru iaitu, sukaneka bowling kelapa, melastik, dart dan memukul bola hoki untuk dimasukkan ke ruang gol.  Semua guru dan KTBM melibatkan diri termasuk guru besar sekolah. Aktiviti pertandingan membuat kad ucapan hari guru dan kad ucapan hari ibu dijalankan dengan di tadbir oleh Pusat Sumber sekolah.  Memang menarik ciptaan kad yang dihasilkan oleh murid dari tahun 1 hingga murid tahun 6. Tema hari guru kali ini ialah 1 Agenda 1 Aspirasi. Tahniah kepada semua guru skpk. Semoga kerjasama dan ukuhuwa antara kita sentiasa gemilang.

Majlis sambutan hari guru kali SK. Penagatan kali ini, agak lain dengan adanya satu slot penganugerahan kepada guru pilihan murid dalam 6 kategori. Pastinya anugerah ini amat memberi kesan kepada guru yang terpilih, kerana sekurang-kurangnya merasai dihargai dan dipercayai oleh murid dalam mendidik mereka. 6 kategori tersebut ialah Guru Penyayang yang disandang oleh  EN. MZA, Guru Popular disandang oleh GE ( guru besar ) Guru Hensem disandang oleh En. MK, Guru Garang disandang oleh DG, Guru Bergaya disandang oleh HS dan Guru Paling Cantik disandang oleh NSI. Adakah mereka berenam dapat kekalkan title ini pada tahun hadapan. Ataupun mungkin kategori ini diubah atau ditambah. Apa yang menarik ialah pilihan kepada 6 kategori itu telah dibuat oleh murid sekolah. 

Terima kasih kepada pengendali iaitu Ustazah Shema dan Ustazah Rina serta semua murid yang terlibat. Tahniah kepada guru yang terpilih, jadikan anugerah ini sebagai momentum untuk terus menjana kecemerlangan dibidang pendidikan di sekolah. Selamat hari guru dan selamat bercuti di semester pertama 2013.

0 ulasan:


Catat Ulasan

 
"TEAM WORK" - Prestasi cemerlang komitmen kami.

Hari Guru ZP

Public Speaking ZP

Kem 1Malaysia

Bulan Kokurikulum 2009

Pengakap 2009

Hari Bertemu Pelanggan 2009